preskoči na sadržaj

Osnovna škola Trnovitički Popovac

Kako lakše učiti?

 

Dragi učenici, na ovoj stranici možete pronaći materijale koji vam mogu pomoći prilikom učenja.

 

KAKO LAKŠE UČITI?

NEKI PSIHOLOŠKI FAKTORI KOJI SU VAŽNI ZA UČENJE 

SAVJETI ZA USPJEŠNIJE UČENJE – I.

  • Započni učenje s interesom prema onome što ćeš novo naučiti i s pozitivnim stavom prema učenju.
  • Organiziraj si mjesto koje ti služi samo za učenje. Pobrini se da to mjesto bude dobro osvijetljeno.
  • Odredi ometajuće elemente kao što su: zvonjava telefona, pisanje i primanje SMS poruka, posjete i sl. Smanji ih ili odgodi do završetka učenja ili do pauze.
  • Pobrini se smanjiti buku oko sebe dok učiš. Ako ti je potrebna muzika u pozadini, neka bude lagana i tiha. Isključi TV!
  • Koristi tehnike "aktivnog učenja": uči za stolom - sjedni uspravno na stolici, uči s razumijevanjem (pronađi bitno i poveži s prijašnjim znanjem), započni učenje s pitanjima o gradivu, izvuci naslove poglavlja, podvuci ključne riječi nakon čitanja dijelova teksta, zapisuj bilješke pored teksta, traži primjere, prepričaj svojim riječima, pitaj se što si naučio/naučila.
  • Podijeli gradivo u manje dijelove koje možeš naučiti u kraće vrijeme. Prisili se da završiš jedan mali zadatak i tek onda nastavi sa sljedećim. Usredotoči se na samo jedan manji zadatak odjednom.
  • Koristi razdoblja najveće budnosti i koncentracije za učenje teških dijelova gradiva. Kada si umoran ili gladan koncentracija slabi.
  • Kada ti misli odlutaju, odredi jednu riječ koju ćeš reći samome sebi, a koja će ti biti poticaj da se ponovo koncentriraš na zadatak (na primjer: "Usredotoči se", "Vrati se na zadatak" i sl.)
  • Uzmi pauzu kada završiš jedan ili više zadataka, ili kada osjetiš da ti se koncentracija smanjila. Pauza bi trebala trajati otprilike 10 do 15 minuta.
  • Ako imaš druge zadatke ili obaveze koje ti se motaju po glavi, zapiši ih na jedan papir i odredi kada ćeš ih obaviti. Zatim odloži papir i vrati se na zadatak koji obavljaš.

 

Pamćenje- dvije ideje kako poboljšati pamćenje (uz preduvjet da razumiješ to što učiš)

  • Na male komade papira  ili kartona (3 x 5 cm) zapiši pitanje koje si izvukla iz gradiva koje moraš naučiti. Zapiši pitanje na papir. Na stražnju stranu papira napiši odgovor na to pitanje. Dok čekaš autobus ili samo ubijaš vrijeme ne radeći ništa, izvuci svoje papiriće i pokušaj odgovoriti na pitanja (bez gledanja na poleđinu papira). Možeš zamoliti prijatelja da ti pročita pitanje, a ti odgovori. Ako si zaboravila odgovor, pogledaj ga s druge strane i pokušaj ga ponoviti.
  • Ponavljanje je ključno za pamćenje. Izvuci ono što trebaš naučiti i pročitaj to glasno nekoliko puta svaki dan. To je vrlo slično načinu na koji pamtimo riječi omiljenih pjesama. Osim ponavljanja, u tome nam pomogne i rima ili neke zamišljene slike koje vezujemo uz pojedine dijelove teksta. Budi kreativna i pronađi riječi koje se rimuju s onim što moraš upamtiti. Povezuj gradivo sa zamišljenim slikama, sjećanjima, maštarijama ili iskustvima.

SAVJETI ZA USPJEŠNIJE UČENJE – II.

  1. Prije početka učenja saberemo se i usmjerimo misli samo na ono što ćemo učiti.
  2. Učenje će biti kraće, a gradivo bolje naučeno ako ono što je bilo obrađivano u školi učimo istog ili sljedećeg dana kod kuće.
  3. Prelistajmo prvo udžbenik i bilježnicu da se podsjetimo gradiva koje smo učili prošli put
  4. Pročitajmo pažljivo (glasno) štivo ili lekciju i zabilješke u bilježnici. Ako nam je potrebno, pročitat ćemo je još nekoliko puta (kasnije možemo čitati u sebi).
  5. Proučimo crteže i tabele u udžbeniku.
  6. Razmislimo o onome što smo čitali. Ako nam nije jasna neka riječ ili dio gradiva, potražimo objašnjenje u udžbeniku, rječniku, leksikonu ili pitajmo roditelja. Ne uspijemo li dobiti odgovor, nejasno mjesto u sadržaju ćemo označiti i idući dan pitati nastavnika za objašnjenje.
  7. Nakon čitanja razmišljajmo o tome što je važno i bitno u lekciji i to podvlačimo ili označimo sa strane teksta jednim znakom (npr. zvjezdicom, strelicom, uskličnikom i sl.).
  8. Gradivo učimo i ponavljamo tako da dio po dio prepričamo GLASNO SVOJIM RIJEČIMA. Na ovaj način se ujedno vježbamo u izražavanju i bolje pamtimo jer slušamo sami sebe dok ponavljamo.
  9. Možemo izraditi koncept lekcije u obliku osnovnih pojmova ili kraćih rečenica u posebnu bilježnicu, što će nam olakšati da bolje razmišljamo, pamtimo i ponavljamo.
  10. Gradivo možemo ponavljati tako da naslove iz lekcije okrenemo u pitanja, napišemo ih i pokušamo odgovoriti bez gledanja u knjigu.
  11. Zamolimo roditelje (ili nekog od ukućana) da nam pregledaju zadaću i ukažu na eventualne pogreške koje potom ispravimo.
  12. Nakon učenja “nagradimo” sami sebe igrom, gledanjem TV i sl.

U početku će možda biti teško slijediti ova uputstva, ali budemo li ustrajni, rezultati sigurno neće izostati. Učenje nam može postati zadovoljstvo, jer ćemo pokazati sebi i drugima koliko znamo.



 Ucenje.jfif


Sigurnost na Internetu

Kalendar
« Siječanj 2022 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
Prikazani događaji

Anketa
Za pomoć u učenju ili rješavanje nekog problema najčešće koristim/pitam...






Oglasna ploča
Forum
CARNET web
CMS za škole logo
Osnovna škola Trnovitički Popovac / Trnovitički Popovac 80, HR-43233 Trnovitički Popovac / www.os-trnoviticki-popovac.skole.hr / ured@os-trnoviticki-popovac.skole.hr
preskoči na navigaciju