preskoči na sadržaj

Osnovna škola Trnovitički Popovac

Program predškole

Razlozi i potreba za ostvarivanjem programa predškole pri Osnovnoj školi Trnovitički Popovac u Trnovitičkom Popovcu temelje se na činjenicama da svako dijete ima jednako pravo na jedan od organiziranih oblika izvanobiteljskog predškolskog odgoja i obrazovanja, a na upisnom području Škole nema dječjeg vrtića s redovnim programom niti bilo kojeg drugog kraćeg programa za rad s djecom koja nisu obuhvaćena organiziranim predškolskim odgojno-obrazovnim radom.

                         Cilj programa predškole je i rad s djecom koncipirati tako da se s obzirom na psihofizičke osobine šestogodišnjaka stvore najpovoljniji uvjeti u različitim razvojnim područjima koji će doprinijeti sazrijevanju i razvoju djeteta i tako doprinijeti pripremi djeteta za školu.

                    Ustrojstvena jedinica predškolskog odgoja pri Osnovnoj školi «Trnovitički Popovac» Trnovitički Popovac broji jednu skupinu djece predškolskog uzrasta. Planirani broj uključene djece tijekom jedne pedagoške godine je od dvanaest do osamnaest polaznika (podaci se temelje na popisima djece dorasle za upis u prvi razred tijekom sljedećeg petogodišnjeg razdoblja).

                    Područje koje obuhvaća je upisno područje Osnovne škole Trnovitički Popovac odnosno rubna/prigradska mjesta Grada Garešnice i dio Općine Berek. To su sljedeća mjesta: Trnovitički Popovac, dio Malog i Velikog Pašijana, Prokop, Begovača, Kostanjevac, Oštri Zid, Gornja Garešnica, Novo Selo, Podgarić i Šimljanik.

Cjelokupni ustroj programa predškole je prilagođen potrebama i pravima djeteta.

Program predškole ostvarivati će se uz korištenje namjenske, standardizirane osnovne i didaktičke opreme primjerene ovoj dobi djece te funkcionalne u odnosu na njihove aktivnosti, igre i učenje.

Pod osnovnom opremom misli se na stolove, police, elemente i namještaj koji su u funkciji oformljivanja različitih kutića za igre i aktivnosti djece.

 U okviru osnovne opreme koristiti će se četiri do pet mobilnih, laganih stolova pravokutnog oblika i primjerene visine, te petnaest do osamnaest drvenih stolica jednostavnog oblika bez oštrih bridova (u skladu s brojem djece da se izbjegne suvišno zauzimanje prostora za kretanje) te otvorena i zatvorena polica.

U svrhu oformljivanja kutića koristit će se i neoblikovani materijali – kartonske kutije različitih veličina koje će odgojitelj samostalno i u suradnji s djecom didaktički oblikovati. Minimalni broj kutića je 7 i to: građevni, likovni, glazbeni, kutić slikovnica i predčitalačkih vještina, stolnih i didaktičkih igara, kutić prirode i istraživanja, te obiteljski kutić.

                    Unutarnji prostor za ostvarivanje programa predškole podrazumijeva jednu namjensku prostoriju u školskoj zgradi te ostale školske prostorije prema potrebi. Soba za dnevni boravak djece veličine je 48 metara kvadratnih. Svlačionica i sanitarne prostorije nalaze se u neposrednoj blizini sobe i opremljene su prema standardima šestogodišnjih i sedmogodišnjih polaznika prvog razreda što podrazumijeva da su primjerena i nekoliko mjeseci mlađoj djeci u godini prije polaska u školu. Ostali unutarnji prostor koji će djeca-polaznici predškole moći primjereno višenamjenski koristiti jesu školska kuhinja s blagovaonicom, športska učionica i školska knjižnica s čitaonicom

 Vanjski prostor čini školsko športsko igralište, školski park-dječje igralište s prostorom za sjedenje i odgojno-obrazovni rad, veliki travnjak s cvjetnjakom što omogućuje ostvarivanje odgojno-obrazovnih, športskih i rekreativnih sadržaja uz organizirani boravak djece na zraku.

              Na kraju programa organizira se obvezno zajedničko druženje djece, roditelja i voditelja programa. Tu se prezentira dio ostvarenog programa, ekspresija doživljaja djeteta onim sredstvima izražavanja u kojima je ono najbolje. Djeca sama kreiraju program, odabiru da li će pjevati, pričati, dramatizirati, plesati kako bi pokazala svoja znanja i vještine. Prezentacija programa moguća je i putem foto-zapisa kada djeca i roditelji zajednički gledaju i komentiraju aktivnosti-igre djece.

                    Od vanjskih čimbenika najznačajnija je suradnja s budućom učiteljicom (učiteljica koja tekuće godine vodi četvrti razred) kojoj će voditelj prenijeti zapažanja o djeci i njihovim potrebama. Organizirati će se najmanje jedan susret roditelja i predstavnika škole gdje je voditelj predškole u ulozi medijatora.

                    Važno je istaknuti i druge kulturne i javne ustanove kao i tvrtke koje mogu na bilo koji način pripomoći u ostvarivanju programa predškole (materijalno, uslugama, kao izvor znanja i novih iskustava): Gradsko poglavarstvo grada Garešnice, tim školske medicine, Dom zdravlja, trgovine, poduzeća i obrti, Športski klub, Pošta, Centar za socijalni rad (prema ukazanoj potrebi pomoći), vjerske institucije, kulturne ustanove (Gradsko kino, Dom kulture), lokalni mediji.

Priloženi dokumenti:
OSTP Izvjesce o radu predskole.docx


Sigurnost na Internetu

Kalendar
« Travanj 2021 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

Anketa
Za pomoć u učenju ili rješavanje nekog problema najčešće koristim/pitam...






Oglasna ploča
Forum
CARNET web
CMS za škole logo
Osnovna škola Trnovitički Popovac / Trnovitički Popovac 80, HR-43233 Trnovitički Popovac / www.os-trnoviticki-popovac.skole.hr / ured@os-trnoviticki-popovac.skole.hr
preskoči na navigaciju